Online auktioner – Oplev 6 myter omkring dem.

Online auktioner er umiskendeligt blandt de hotteste e-Sourcing teknologier på Internet forretning i dag. Men hvad der præcist er en online auktion alligevel, og hvad er fordelene? Ifølge The Pocket Oxford Dictionary, fjerde udgave (1942), er en auktion en “offentlig salg hvor artikler sælges til højestbydende.” Og hvis det gøres på Internet det er online auktionen.

Online auktioner skabe en konkurrencefordel, fordi de gør det relativt nemt for indkøb ledere til at forhandle på alle virksomhedernes indkøb og skabe bedre tilbud.

Lad os se nogle fælles myter omkring online auktioner:

Myte #1: Kun meget bekendt, særlige eller sammenhængende elementer kan blive bortauktioneret:

Myten blev til, fordi ingen forstået hvordan man kan måle andre kriterier end pris. Samlede omkostninger auktioner tage prisen og no faktorer, som tid eller kunden leveringsservice, i betragtning, og de giver en kunde til at vægte hver faktor i overensstemmelse hermed. Dette er kun en myte, fordi når en person med sourcing ekspertise tager en kreativ tilgang til at definere eller nedbryde den pågældende vare, at varen eller dets komponenter kan generelt bortauktioneres.

Myte # 2: Auktioner er kun effektiv, når der er en level playing field:

Dette er forkert, da en level playing field simpelthen ikke eksisterer. Og ikke alle leverandører er ens. Ansigt til ansigt forhandlinger har længe bevist dette faktum. Indkøb ledere kan nu normalisere for forskelle (fx, kundeservice, garantibetingelser, levering omkostninger, osv.) ved hjælp af Web-baseret teknologi. I realiteten disse teknologier foranstaltning samlede omkostninger giver kunderne mulighed at sammenligne æbler til appelsiner.

Myte #3: Kun Internet-kyndige leverandører kan deltage i en online auktion:

I dag, har fleste af legitime leverandører adgang til computere. Den myte, at kun internet-kyndige leverandører kan deltage i en online auktion er forkert. For at deltage i en Internet-baseret online auktion, skal leverandørerne blot være i stand til at logge internettet, logge på et websted og logge deres bud. Det er bare meget enkel. Leverandører behøver ikke at vide, hvordan man kan navigere i World Wide Web eller bruge nogen sofistikeret søgemaskiner til at deltage.

Myte #4: Maksimalt fordele kunne udledes, kun hvis store antal leverandører deltage:

Konkurrence er et must for enhver online auktion, og skal du oprette et konkurrencepræget miljø, ligegyldigt hvis leverandørerne er 4 eller 400. Internet auktioner sætte virksomhed “op for bud.” Etablerede operatører er klogt at tage varsel. Når eksisterende leverandører mener, at køberen virkelig vil ændre hvor han tager sin virksomhed, oprettes et konkurrencepræget miljø. Dermed forekomme konkrete resultater for online-auktioner irrelevant at antallet af leverandører.

Myte #5: Kun produkter bortauktioneres?

Ikke sandt – faktisk tjenester er også bortauktioneret. Tjenester såsom Telemarketing tjenester, mobiltelefonen, sikkerhedstjenester og midlertidig arbejdskraft tjenesteydelser er alle gode eksempler. For eksempel et bestemt auktion site afholdt auktion for telemarketing tjenester, der resulterede i en 18% omkostningsreduktion. Auktionen involveret over 60 leverandører og mere end 700 bud. Undersøgelsen viser, at bortset fra produkter, services kan også blive bortauktioneret.

Myte # 6:Auctions foretages kun en gang i et år:

Event online auktioner er generelt bruges til kategorier af varer og tjenester, der kræver en langtidskontrakt (sige et år). Disse vil opnå bedre resultater, hvis bortauktioneret år (eller mindre). For eksempel kan en køber bortauktionere køb af 10.000 pc’er over en to-årig periode.

Det er vigtigt for alle at udvide deres begreb om hvad kan blive bortauktioneret, så længe værdien af hvert element er ‘elastisk’ nok til hinder for faste priser. Når de har gjort det, er mulighederne næsten uendelige.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *